27-04-2015

"Lampenkappen voor maar 50 cent" | New in



Ik denk dat je aan de titel al kan raden waar deze post over gaat en anders wel aan het plaatje. Jaja, deze post gaat over Koningsdag!


Vandaag ben ik met mijn familie naar mijn tante die met haar vriend voor zijn huis met een kraampje gingen verkopen. Ze hadden echt super veel verdiend de vorige avond. Op de een of andere manier kochten er vandaag veel minder mensen, vertelden ze. Ik daarentegen ben wel geslaagd, maar dat komt zo. Eerst vertel ik wat en hoe.


De vlag hing bij ons al heel vroeg uit. Althans, toen ik wakker werd (zo rond 9 uur) hing hij er al. Ik moest al om 9:15 opstaan. Normaal vind ik dat geen probleem, maar de eerste dagen van de meivakantie sliep ik een uur langer.


Bij ons in de straat waren er best veel vlaggen uitgehangen, wat zeldzaam is.


 Eerst met de auto en daarna met de trein reisden we naar Utrecht. Natuurlijk deed de OV-chipkaart het niet, zoals zo vaak. Later bleek dat je een "bestandje" op de kaart moest zetten voordat zo'n incheck paaltje hem accepteerde.



Toen we aankwamen waren mijn tante en vriend al bezig met het uitpakken van alle spullen.


En daar zit je dan, achter een kraampje met tegenover je een door schreeuwende spanjaarden bewoonde winkel waar ze allemaal Spaanse hapjes verkochten (ik ben de namen alweer vergeten).


De straat waar we stonden werd steeds drukker en drukker, maar nog steeds verkochten we weinig, helaas.


Wat wel heel hard ging, waren de platen die de buurman ook verkocht. "Uiteindelijk worden platenspelers en platen weer helemaal populair", zei mijn moeder. Tegen de tijd dat iedereen weer zo'n ding heft ben ik alweer aan het studeren, hoop ik.

Nu de dingen die ik allemaal gekocht. Ga er maar lekker voor zitten, want het zijn er heel wat!

Deze kettinkjes vond ik echt heel erg leuk. Ze hebben allebei een neutrale kleur, waardoor ze overal bij passen.


Ik ben heel erg op zoek naar leuke lijstjes voor in mijn kamer en deze kon ik niet laten liggen voor zo weinig (0,50!).


Als we op vakantie gaan naar Italie of Frankrijk in de zomervakantie, hebben we altijd televisietjes in de auto. Heel handig om je te vermaken, maar de films worden wel een beetje saai. De films die ik heb gekocht ken ik al wel, maar ja, het is toch beter dan 4 keer achter elkaar Pirates of the Carribean, al is die natuurlijk ook heel leuk.


Ik zocht al zo lang naar een dun shirt met lange mouwen voor in de lente, nu dus, en eindelijk heb ik hem gevonden! Hij zit heel lekker en is best wel dun. Je kan het niet goed zien, maar op de ellebogen zitten van die plekken. Hoe heten die dingen ook alweer? Ik kan er even niet op komen. Het shirt zelf is heel basic, maar juist door die elleboog 'plekken' krijgt het een stoere uitstraling. Ook bij de hals zit een zwart randje.


Het volgende product is mijn favoriete aankoop van deze middag, schoenen! Voor 9 euro heb ik deze (bijna) gloednieuwe, weliswaar neppe Vans gekocht. De Bordeaux rode kleur in combinatie met de figuurtjes op de zijkant staat fantastisch. Ze zitten wel een beetje krapjes, maar het gaat en tijdens het lopen merk ik dat niet eens!



Naar het laatste product wat ik heb gekocht ben ik al ontzettend lang naar op zoek geweest. Op marktplaats heb ik al heel vaak gekeken, maar daar zijn ze altijd zo duur. Voor 7,50 kon ik deze gewoon niet laten liggen. Ik heb het over skeelers! Ik houd heel erg van skaten, al heel erg lang. Ik had ook wel skates alleen die waren veel te klein geworden. Deze zijn niet de mooiste, dat moet ik toegeven, en ik moet de wieltjes even smeren, maar dan zijn ze prima om af en toe even erop uit te gaan! Ik ben er dan ook super blij mee en ik hoop dat mijn voeten niet veel meer gaan groeien, anders zit ik weer met hetzelfde probleem als een aantal jaren geleden.


Met 8 producten ben ik helemaal geslaagd op deze prachtige koningsdag!

Wat heb jij gedaan op Koningsdag? Lekker op een kleedje oude rommel verkocht of net als ik lekker gelopen door de drukke straatjes? Zet het in de comments!

PS: weet jij hoe die elleboog 'plekken' heten?

4 opmerkingen:

  1. Ik ben vandaag ook naar Utrecht geweest met het ov en had precies hetzelfde probleem! Misschien zijn wel elkaar wel tegen gekomen haha. Wat een leuke dingen heb je gekocht! Ik heb niet zoveel gekocht. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig zeg! Zou best kunnen. Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel heel erg veel heb gekocht :P liefs Fenna

      Verwijderen
  2. Wat ben je goed geslaagd, wow. Leuke dingetjes ook! Ik heb niks gekocht, al had ik dat wel gewild, volgend jaar dan maar ;). Liefs, Evelijn

    BeantwoordenVerwijderen